عضویت
BaleParvaz.com به شما کمک میکند با دوستان زندگی خود همیشه در ارتباط باشید.

طراحی سایت

 بخش اول


 


 


طراحی سایت و درج تصاویر مقوله مهمی است که در مقوله سئو سایت مورد توجه قرار می گیرد. چگونه تصاویر را بدون اینکه سرعت لود صفحه سایت را پایین آورد و یا حتی در سئو سایت تاثیر منفی بگذارد در طراحی وب سایت خود بگنجانیم. درج تصویر به منظور تفهیم بهتر مطالب بسیار اثرگذار می شود و همواره بهره گیری از تصاویر گرافیکی زیبا در طراحی سایت مورد توجه قرار می گیرد. حال چه اصولی را در درج تصاویر در طراحی سایت می بایست رعایت نماییم تا مطابق اصول سئو سایت رفتار نموده باشیم. در ادامه به توضیح این موارد می پردازیم.



نام گذاری تصاویر در طراحی سایت

پس از انتخاب تصویر مناسب با مطلب در طراحی سایت، می بایست نامی مناسب را انتخاب نماییم. سعی نمایید برای تصاویر نامی مرتبط با کلمه کلیدی سایت و نیز مرتبط با مطلب فراهم نموده انتخاب نمایید تا تاثیرگذاری مناسب را در سئو سایت شما داشته باشد. کلمه کلیدی خود را در ابتدا و سپس کلمه مرتبط با مطلب را در نام تصویر بگنجانید. در اینصورت بهترین فرمت نامگذاری تصویر را براساس اصول سئو ایجاد نموده اید.



کاهش حجم تصاویر

در گام بعدی می بایست سایز و حجم فایل عکس را کاهش دهید تا در لود تصاویر در طراحی سایت با مشکل برخورد ننمایید. سایز عکس را در پیکسل مناسب انتخاب نمایید و سپس حجم تصویر را کاهش دهید. البته توجه داشته باشید که تصویر بد کیفیتی را ایجاد ننموده باشید.



تگ Alt و عنوان برای تصاویر

تگ Alt متنی ست که با قرارگیری موس بر روی تصویر نمایش داده می شود. توجه نمایید که حتما تگ Alt را در طراحی سایت برای تصاویر خود درج نمایید و نیز در بخش توضیحی شرح مختصری در خصوص موضوع عکس و ارتباط آن با کلمات کلیدی طراحی سایت خود ایجاد نمایید.



تگ اشتراک گذاری عکس

اگر در تگ <head> طراحی سایت خود قطعه کد زیر را درج نمایید موجب اشتراک گذاری عکس در شبکه های اجتماعی می شود. همچنین عکس را در خطی جدا از مطلب قرار دهید.

<meta property="og:image" content="http://example.com/link-to-image.jpg" />



Sitemaps تصاویر

می توانید تعداد تصاویری که در هر مطلب درج می نمایید را در فایل sitemapsطراحی سایت خود بیان نمایید. Sitemapsکمک می نماید که گوگل مطالب را بهتر ایندکس نماید پس بنابراین در سئو تصاویر گام موثری را خواهید داشت.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

طراحی سایت و "rel=”next و "rel=”prevکه در جهت دهی برای مطالب بعدی و قبلی در ارشیو مطالب استفاده می شود تاثیر مثبتی را بر سئو سایت خواهد گذاشت. با جایدهی rel=”next” & rel=”prev” در آرشیو مطالب خود به موتورجستجو خواهید فهماند که سری های دیگر از این نوع مطالب را در طراحی سایت خود دارا می باشید. در کد زیر نحو درج این خصیصه را در طراحی وب سایت شما را نشان خواهیم داد.



<link rel='prev' href='http://example.com/<acronym title="Search Engine Optimization">seo</acronym>/' />

<link rel='next' href='http://example.com/<acronym title="Search Engine Optimization">seo</acronym>/page/3/' />



این خصیصه در کدهای html4 و html5می باشد. در جهت دهی صفحات مرتبط به ارشیو بهتر است درج تعداد زیادی شماره صفحه بپرهیزید و تعداد این صفحات ارائه شده را محدود نمایید. نمایش سری های زیاد از صفحات برای مثال ده صفحه، موجب درج کد گذاری های اضافه در صفحه طراحی سایت شما خواهد شد فلذا نمایش تعداد صفحات را محدود نمایید و اجازه دهید کاربر گام به گام به آرشیو بیشتری از مطالب موجود در طراحی وب سایت شما دست یابد. همچنین rel=”next” و rel=”prev” را در ساختار لینک دهی صفحات آرشیو در طراحی سایت خود استفاده نمایید وبه واسط آن موجب شوید موتورهای جستجو عملکرد بهتری را در ایندکس نمودن صفحه سایت شما اعمال نمایند و در راستای آن گام موثری را در سئو وب سایت خود داشته باشید. ارائه محتوای عالی در کنار طراحی سایت قوی و با رعایت اصول سئو موجب تقویت تجارت الکترونیکی شما خواهد بود.


منبع: طراحی سایت

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

ممکن است شما در طراحی سایت به فکر تغییر دامین بیوفتید. کسب وکارها ممکن است پس از طراحی سایت خود این فکر را مناسب بدانند که می بایست به با تغییر دامین به دامین جدید، تغییرات اساسی را در نوع کسب وکار یا برند خود نمایند.بدین منظور چه گام هایی را در تغییر دامین می بایست در طراحی سایت خود لحاظ نمود. در اینجا به بیان این نکات در طراحی وب سایت می پردازیم.



گام های تغییر دامین در طراحی سایت

فایل robots.txt را در دامین جدید قرار دهیدو تغییرات زیر را درون فایل لحاظ نمایید.

User-agent: *

Disallow: /

پایگاه داده و فایل ها را درون فایل جدید کپی نمایید تا دسترسی به تمام اطلاعات از دامین قبلی را داشته باشید.

config.php را در تنظیمات پایگاه داده طراحی سایت خود ویرایش نمایید و نام دامین جدید را در تنظیم نمایید.



define('WP_SITEURL', 'http://www.example.com'(;

define('WP_HOME', 'http://www.example.com'(;



نام دامین جدید را به جای آدرس Example Domain قرار دهید.

اگر از سیستم مدیریت وردپرس در طراحی سایت خود استفاده می نمایید در پلاگین Search and Replace نام دامین جدید را قرار دهید. و نیز در قسمت بلاگ می بایست نام دامین جدید را جایگزین نمایید و بلاگ قبلی را به نام دامین جدید ریدارکت نمایید.

Redirect 301 /blog/ http://www.newdomain.com/

و حال کد بلاگ و پایگاه داده قبلی را پاک نمایید.

بهتر است دامین قبلی را به دامین جدید ریدارکت نمایید تا ترافیک بیشتری را به سمت وب سایت شما هدایت نماید و در سئو سایت دامین جدید خود موثر عمل نموده باشید. این مورد تحت شرایطی خواهد بود که طراحی سایت قبلی ترافیک نسبتا خوبی داشته است و به منظور عدم از دست دادن ترافیک و کاربران قبلی خود این اقدام را لحاظ نمایید.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

در طراحی سایت استفاده از مانند توییتر، فیس بوک، گوگل پلاس و دیگر شبکه های اجتماعی اهمیتی غیر قابل انکار دارد. چگونه می توانید اخبار صفحه توییتر خود را به صورت خودکار در صفحه طراحی سایت خود انتشار دهید. توییتر به لحاظ قابلیت انتشار اخبار به طور سریع بسیار قدرتمند عمل می نمایند. حال چگونه می توانیم در طراحی سایت خود توییتر را بطور خودکار فعال نماییم. در ادامه به شرح این موضوع می پردازم.



انتشار خودکار توییتر در طراحی سایت

چندین پلاگین در این زمینه وجود دارد که اخبار صفحه توییتر ما را به طور خودکار در صفحه طراحی سایت ما انتشار دهند. قطعه کدی بدین منظور وجود دارد تا در انتشار اخبار توییتر به ما کمک نماید. در اینجا این قطعه کد را درج می نماییم.



$snoopy-

>fetch("http://twitter.com/statuses/user_tim...ount=1&... );

$twitterdata = json_decode($snoopy->results,true);

echo "<p>\"".$twitterdata[0]["text"]."\"</p>";



همان طور که مشاهده می کنید کتابخانه Snoopy برای گرفتن اخبار توییتر استفاده می شود. با درج این کد در طراحی سایت خود به انتشار خودکار اخبار موجود در توییر خود اقدام نموده اید. با فعالیت در شبکه اجتماعی موجب تقویت نام تجاری خود و نیز انتشار سریع تر محتوا و مطالب طراحی سایت خود می شوید. در نتیجه عمل ترافیک را به سمت سایت خود هدایت می نمایید و در سئو سایت خود گام مثبتی را برداشته اید. توییترها به لحاظ انتشار سریع اخبار قدرت خاصی را یافته اند. بهره گیری و فعالیت در توییترها در قرتمندی کسب وکا شما و یا رنکینگ شما اثرگذاری خاصی را خواهد داشت.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

چگونه طراحی سایت خود را به وب سایت یا صفحه دیگر ریدارکت نماییم؟ اصطلاح ریدارکت به معنای نمایش دامین دیگر در صورت درخواست دامین وب سایت شما می باشد. ممکن است شما در طراحی سایت خود در نظر داشته باشید کاربر با ارسال درخواست برای برای دامین طراحی سایت شما، طراحی سایت با دامین دیگری و یا صفحه ای بجز صفحه اصلی به طور پیش فرض باز شود. در نظر گرفتن این موادر از نکات سئو سایت می باشد که در ادامه به شرح انجام ریدارکت در طراحی سایت می پردازیم.



ریدارکت به واسط فایل .htaccess

فایل .htaccess فایل قدرتمندی در طراحی سایت شما می باشد که به صورت پنهان در تنظیمات پیکربندی شده است و به واسط آن شما می توانید رفتار وب سایت خود و دسترسی های ایجاد شده در طراحی سایت را تغییر دهید. در واقع فایل .htaccessمیان دامین و سرور شما می باشد. برای تغییر تنظیمات فایل .htaccessبا ورود به پنل مدیریت و انتخاب ادیت نمودن فایل دسترسی پیدا خواهید نمود. در حالت پیش فرض صفحه ورودی شما در طراحی سایت صفحه index می باشد. حال به منظور تغییر این صفحه قطعه کد زیر را درون فایل .htaccess قرار دهید.

#Alternate default index page
DirectoryIndex first.html



در کد بالا صفحه دیگری را در طراحی سایت به جای صفحه index به عنوان پیش فرض انتخاب نموده ایم. همچنین می توانید چندین فایل را در پیکربندی خود قرار دهید و با خواندن از چپ به راست برای بررسی وجود صفحات در طراحی سایت شما جستجو می شود. برای مثال index.htm, index.html index.php . با چک کردن صفحات اولین صفحه را در طراحی سایت شما انتخاب می نماید. بدین منظور قطعه کد زیر را در تنظیمات فایل .htaccess طراحی سایت خود درج نمایید.

#Alternate default index pages
DirectoryIndex first.html index.htm index.html index.php



ریدارکت نمودن طراحی سایت

به منظور ریدارکت نمودن طراحی سایت خود به دامین دیگر، قطعه کد زیر را در تنظیمات فایل .htaccessخود قرار دهید.



Redirect 301 / http://mt-example.com

ریدارکت نمودن به دامین جدید تحت شرایطی که دامین قبلی ترافیک بالایی را جب نموده است در سئو سایت شما بسیار موثر می باشد. زیرا تحت این شرایط ترافیک بدست آورده خود را از دست نخواهید داد.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

لحاظ نمودن نکات لایه امنیتی در طراحی سایت بسیار پر اهمیت می باشد. SSL یا لایه سوکت امن یکی اصول ایجاد کننده امنیت در بستر اینترنت می باشد که به واسط پروتکل امنیتی صورت می پذیرد. با توجه به مباحثی که در خصوص تاثیر بهره گیری از پروتکل های امنیتی و یا SSL لایه سوکت امن در سئو سایت به عمل آمده است کسب وکارها به استفاده از آن در طراحی سایت اقدام نموده اند. در ادامه به تاثیر لایه امنیتی در طراحی سایت می پردازیم.

تاثیر SSL در رنکینگ
پروتکل امنیتی SSL موجب تاثیرگذاری مثبت بر روی سئو سایت و رنکینگ سایت خواهد داشت. طراحی سایت با استفاده از لایه امنیتی و پروتکل SSL موجب ایجاد اطمینان به وب سایت خواهد شد که این عمل فاکتوری در گرفتن رنکینگ بالاتر می شود. ایجاد رمزگذاری ورمزنگاری در طراحی وب سایت شما انجام پرداخت الکترونیکی امن را در تراکنشات شما فراهم می آورد. استفاده از پروتکل SSL در سرعت لود صفحهطراحی سایت شما نیز اثرگذار خواهد بود و صفحه شما با سرعت بالاتری بارگذاری خواهد شد. همچنین در تنظیمات SSL می توانیم درجه امنیت متفاوتی را اعمال نماییم.

تاثیر https در رنکینگ
پروتکل https یکی دیگر از لایه های ایجاد کننده امنیت در طراحی سایت خواهد بود. اگرچه قدرت امنیتی کمتری نسبت به SSL در طراحی سایت را دارا می باشد اما برای درج اطلاعات نام کاربری و پسورد در شرایط با عدم حساسیت بالا متناسب می باشد.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

در طراحی سایت توجه به نکات Sitemapالزامی می باشد بویژه نکات منفی که اثرگذاری بدی را برخلاف تصور به دنبال خواهد داشت. به چی نحوی می توانیم از Sitemapاستفاده مثبتی را داشته باشیم و در چه مواردی نمی بایست از Sitemapدر طراحی سایت استفاده نمود. در ادامه به شرح این موارد می پردازیم.

تاثیرات منفی Sitemapدر طراحی سایت

اگر طراحی سایت شما جدید نباشد و تاکنون از Sitemap استفاده ننموده اید و حال می خواهید صفحات جدید را به Sitemap موجود در طراحی وب سایت خود اضافه نمایید، تحت این شرایط مشاهده خواهید کرد که برای صفحات مشابه با صفحه جدید مشکل ایجاد می شود و گوگل آنها را مطالب کم ارزش تر در نظر می گیرد. حقیقت امر این است که اگرچه Sitemap کمک می نماید تا صفحات وب سایت شما زودتر ایندکس شود اما کمکی در جهت رنکینگ صفحه سایت شما و ترافیکی که به سمت طراحی سایت شما روانه می شود و یا بعبارتی سئو سایت نمی نماید. پشنهادی که در خصوص Sitemap در طراحی وب سایت این می باشد که تنها برای شرایطی که شما اخبار تازه و جدیدی را در سایت خود منتشر نموده اید و درصدد می باشید که گوگل آن را سریع ایندکس نماید در Sitemap طراحی سایت خود درج نمایید تا در کوتاه ترین زمان ترافیک را به سمت سایت شما هدایت نماید. فلذا آگاهی از نکات و اثرات Sitemap در طراحی سایت الزامی می باشد.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

طراحی سایت و ساختار، مبحثی بسیار مورد توجه در قالب بندی صفحه سایت می باشد. چگونه می توان طراحی سایت را به مناسب ترین چیدمان فرمت بندی نماییم. چه زیر منوهایی را در با چه حجمی از لینک صفحه در طراحی سایت خود قرار دهیم. ساختار درست لینک دهی صفحات به چه فرمتی می باشد. تمامی این موارد در طراحی سایت حرفه ای و حتی در سئو سایت اثرگذار خواهد بود.



منو در طراحی سایت

منوها اولین لینک های مورد توجه در طراحی سایت توسط کاربر می باشد. حال چه مقدار از صفحات موجود در طراحی سایت خود را در منو جایدهی نمایید. منو صفحه به دلیل درج در دیگر صفحات سایت بسیار حائز اهمیت می باشد. پس سعی نمایید در منو طراحی سایت خود تنها به درج صفحت ضروری اکتفا نمایید و در درج صفحات با درجه ضروریت کمتر بپرهیزید.



درج دیاگرامی که ارتباط صفحات سایت

دیاگرامی از اینکه کاربر در چه صفحه ای قرار دارد و چه مجموعه و زیر مجموعه هایی را بدین واسط طی نموده است را در طراحی صفحات سایت خود قرار دهید. تا کاربر به طور روشن بداند چه مجموعه و زیر مجموعه هایی در طراحی سایت شما موجود می باشد و مسیر دسترسی به صفحات مورد نظر خود را در طراحی سایت شما به راحتی بیابد. مثال زیر به منظور درک بهتر این موضوع می باشد.



Web development → Content management system → WordPress → WordPress themes → Responsive WordPress themes



Sitemap در طراحی سایت

صفحات موجود در طراحی سایت خود را با درج در sitemapبه گوگل بشناسانید. اگر شما صفحه ای را در طراحی سایت خود پاک نموده اید آن را به صفحه ای دیگر را طراحی سایت خود که مشابه می باشد ریدایرکت نمایید.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

طراحی سایت و کاوش سریع تر صفحات موجود در طراحی سایت بسیار مورد توجه صاحبان کسب وکار قرار می گیرد. گوگل به عنوان قوی ترین موتورجستجو با Crawl و کاوش در صفحات طراحی سایت شما موجب افزایش رنکینگ شما خواهد شد که در سئو سایت اثرگذار است. فلذا کاوش یا Crawl سریع تر صفحات طراحی سایت دغدغه خاص کسب وکارها می باشد. حال چگونه از گوگل درخواست Crawl یا کاوش سریع تر در طراحی سایت خود را نماییم. بدین منظور به نکات زیر توجه فرمایید.





ابزار Webmaster در طراحی سایت


در ابزار Webmaster این امکان برای صاحبان وب سایت وجود دارد تا از گوگل درخواست نمایند صفحات سایت را سریع تر Crawl و یا کاوش نمایند. در این پیکربندی می توانید انتخاب نمایید که صفحات طراحی سایت شما سریع تر، کمتر و یا به صورت نرمال Crawl شود. البته باید دقت داشته باشید که اگر درخواست Crawl سریع تر نمایید اما نیازی برای کاوش سریع تر نداشد در واقع تاثیر منفی در سئو سایت شما خواهد داشت. فلذا در استفاده از این کاوش سریع تر دقت نمایید.





Sitemaps در طراحی سایت


روش دیگری که برای Crawl صفحات طراحی سایت شما وجود دارد استفاده از فایل Sitemaps می باشد. با قرار دادن لینک در فایل Sitemaps می توانید آدرس را به موتور جستجوگر بشناسانید. موتور جستجوگر با استفاده از فایل Sitemaps آدرس صفحات موجود در فایل را مورد کاوش و Crawl قرار می دهد.

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .

در ادامه ی بحث آموزش Html امروز تگ های Meta رو براتون آموزش میدم . (مخصوص سایت های استاتیک)

تگ های Meta بسیار فراوانند که ما در اینجا فقط به معرفی چند تا از اون ها که پرکاربرد هستند و شما به اون ها نیاز دارید می پردازیم :

● جایگاه تگ Meta : تو درس قبلی یه اشاره به جایگاه تگ های Meta کردم . اگه درس ها رو دنبال کرده باشید من گفتم که تگ های Meta در بین تگهای Head قرار میگیرند. به شکل زیر :

<head>
<Meta --- >
<Meta --- >
<Meta --- >
<title>عنوان صفحه</title>
</head>
همونطور که در بالا می بینید تگهای Meta بعد از تگ <head> و قبل از تگ <head/> اومدن .اگر چند تا تگ Meta به کار ببرید همشون در سطرهای زیر هم و در بین تگ های Head قرار میگیرن ...

:: انواع تگ های Meta : در اینجا من به سه نوع از تگ های Meta که بیشترین کاربرد رو دارن اشاره میکنم :

1x1.trans معرفی تگهای Meta و کاربرد آن تگ متای توصیفی (Description meta Tags) :

در این گونه تگ های Meta شما در مورد صفحه ی وب ، وبلاگ و یا سایتتون توصیفی رو قرار میدین . شاید بپرسید که این به چه دردی می خوره ؟ خوب باید بگم که موتور های جستجوگر نظیر Google و Yahoo به این تگ اهمیت میدن . یعنی هنگام جستجو کردن ، توصیف درون این تگ رو دریافت می کنن و در صورت مربوط بودن به کلمه ی جستجو شده اون صفحه رو در نتایج جستجو قرار میدن . این تگ و توصیفی که در اون می نویسید می تونه در افزایش آمار بازدیدتون خیلی مؤثر باشه . فقط باید توجه داشته باشید که توصیف بیش از حد در این تگ هیچ تاثیری در بالاتر بردن کارایی اون نداره . سعی کنید یه توصیف کوتاه و دقیق راجع به صفحه رو در اون بگذارید . این تگ به شکل زیره :

<META NAME="Description" CONTENT="توصیفی در مورد صفحه ">
1x1.trans معرفی تگهای Meta و کاربرد آن تگ متای کلمات کلیدی (Keywords meta Tags) :

این تگ که کاربردی شبیه به تگ قبلی داره برای اینه که شما در اون کلمات کلیدی مربوط به صفحه ی وب خودتون رو وارد کنید . این تگ هم به شناسایی موضوع صفحه توسط موتورهای جستجوگر کمک می کنه . در این تگ باید از کلیدی ترین واژه های مرتبط با موضوع صفحه استفاده بشه . مثلا اگر وبلاگ یا سایت شما در مورد دانلود برنامه هست می تونید از واژه هایی مثل " دانلود ، دانلود برنامه های روز ، دانلود برنامه به همراه کرک و ..." استفاده کنید . یا اگه در مورد موزیک مطلب می نویسید می تونید از کلمات " دانلود موزیک ، آهنگ و موسیقی ، جدیدترین آلبوم ها و ..." استفاده کنید . این تگ هم به صورت زیره :

<META NAME="Keywords" CONTENT="واژه ها و کلمات کلیدی ">
1x1.trans معرفی تگهای Meta و کاربرد آن تگ های متای HTTP-EQUIV :

این تگ ها از پرکاربرد ترین تگ های Meta هستند . اهمیت این تگ ها برای سایت های فارسی و کلا جاهایی که متن فارسی درون صفحه وجود داره خیلی زیاده . چون این تگ های متا به مرورگر می فهمونن که این یک صفحه به زبان فارسی هست و مرورگر اونو درست نمایش میده . شاید بعضی جاها دیده باشید که متن های فارسی به صورت خرچنگ قورباغه نمایش داده میشن . دلیلش اینه که از این تگهای متا در صفحه استفاده نشده . دو تا از این تگ های مهم به شکل زیرن :

<meta http-equiv="Content-Language" content="fa">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
اولی برای اینه که مرور گر زبان صفحه رو فارسی تشخیص بده . البته این تگ برای زبانهای مختلف کاربرد داره و من اینجا فقط فارسیشو گذاشتم . دومی هم نوع نمایش متون رو تعیین می کنه که اینجا به صورت UTF-8 هست که برای زبان فارسی مناسب ترینه . این تگهای متا که من معرفی کردم مهمترین و پرکاربردترین اونها بودن . تعداد تگ های متا زیادن که من فعلا به معرفی همین ها بسنده کردم .

حالا در آخر یه شکل از کد یه صفحه ی Html رو که این تگ های متا توش به کار رفته در زیر میارم تا با جایگاه و نحوه ی قرار گرفتن تگهای متا در کدهای یک صفحه بیشتر آشنا بشید . تگ های متا در یک صفحه ی Html فارسی به شکل زیر قرار میگیرن :

<html>
<head>
<Meta http-equiv="Content-Language" content="fa">
<Meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
<Meta name="Description" content="توصیفی در مورد صفحه ">
<Meta name="Keywords" content="واژه ها و کلمات کلیدی ">
<title>عنوان صفحه</title>
</head>
<body>
قسمتی که نمایش داده می شود
</body>
</html>
:: ترتیب قرار گرفتنشون زیاد مهم نیست .

:: امیدوارم تا اینجا با این مباحثی که توضیح دادم یه آشنایی مختصری با Html پیدا کرده باشید . من سعیم بر اینه که شما رو اول با همه ی تگهای Html آشنا کنم و بعد آموزش فرونت پیج رو هم بدم .

!!! از دوستان عزیزی که پستهای بنده یا هر کس دیگه ای رو تو وبسایتشون کپی می کنن تقاضا دارم که لینک منبع رو حتما ذکر کنن . عدم قرار دادن لینک منبع هم خیانت به نویسنده ی مطلب هست و هم اینکه وب نویس هارو برای ادامه ی کارشون بی انگیزه می کنه .

مـی گـویـنـد بـاران کـه بـبـارد

بـوی ِ خـاک بـلـنـد مـی شـود . .

پـس چـرا ایـنـجـا

بـاران کـه مـی بـارد
عـطـر خـاطـ ـره هـا مـی پـیـچـد ؟ . . .
تمامی زمان ها هست +3.5. زمان الان هست چهارشنبه, 1 خرداد, 1398 8:16 قبل از ظهر.
Copyright © 1391 - 1396 BALEPARVAZ.COM Enterprises Ltd
طراح و پشتیبان : محمد حیدری