عضویت
BaleParvaz.com به شما کمک میکند با دوستان زندگی خود همیشه در ارتباط باشید.

نقره داغ شدن مشترکین اینترنت مخابرات

معمولاً ارتباطات اینترنتی و مخابراتی در زمان هایی قطع می شوند که یا سیلی جاری شده باشد و یا زلزله ای زمین را زیر و رو کرده باشد. البته جز دلایل مذکور، سایر حوادث طبیعی نظیر طوفان و کولاک نیز می توانند موجب قطع شدن امکانات ارتباطی موجود شوند. اما در این میان دلایل دیگری هم می توانند به شکل "همینجوری یهویی" اینترنت و ارتباطات مخابراتی را با اختلال مواجه کنند. البته این دلایل را نه در هر کجا که تنها در بخش های خاصی از این کره ی خاکی می توان سراغ گرفت. مثلاً یکی از دلایلی که در نقاط خاص مذکور می تواند موجب بروز قطعی در خدمات اینترنتی شود، اختلال در فرآیند جیب به جیب کردن سود ناشی از واگذاری خدمات اینترنتی و مخابراتی به مشتریان است. امری که بر اساس خبر های از پیش اعلام شده، قرار بود امروز دسترسی به خدمات اینترنتی مبتنی بر مخابرات را برای مشترکان 9 استان کشور غیر ممکن سازد.



دعوای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با شرکت مخابرات چندی است که ادامه دارد و پیش از این شاهد انتشار اطلاعیه هایی از سوی شرکت زیرساخت در این زمینه بودیم. در این اطلاعیه ها شرکت ارتباطات زیرساخت عنوان کرده بود که از بامداد روز جمعه در مکالمات بین‌الملل و خدمات اینترنتی مخابرات در برخی استان ‌های کشور محدودیت هایی ایجاد می ‌شود. در توضیح دلایل این تصمیم هم اعلام شده بود که به دنبال بی ‌توجهی شرکت مخابرات ایران به تعیین تکلیف بدهی‌ های خود و همچنین اصرار به تضییع حقوق عمومی، به ‌رغم هشدار های پیاپی شرکت ارتباطات زیرساخت، از بامداد روز جمعه 9 مرداد، مکالمات بین‌الملل شرکت مخابرات ایران در برخی استان‌ های کشور قطع خواهد شد (به این معنی که ساکنین این استان ها دیگر قادر نیستند با شماره گیری دو صفر پیاپی، اقدام به برقراری تماس های خارجی نمایند). به این ترتیب در مرحله ی نخست این اقدام عجیب، 9 استان خراسان رضوی، هرمزگان، آذربایجان ‌شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، کردستان، فارس، گلستان و کرمانشاه مشمول این محدودیت خواهند شد. البته علاوه بر سرویس مکالمات بین‌الملل، خدمات اینترنتی شرکت مخابرات ایران در 9 استان دیگر نیز با 48 ساعت تاخیر از بامداد روز یکشنبه 11 مرداد (یعنی همین امروز) با محدودیت هایی مواجه خواهد شد. گفته شده که این تاخیر با هدف جلوگیری از ایجاد اختلال در فرآیند انتخاب رشته ی داوطلبان کنکور سراسری صورت گرفته است (بنازم این همه رافت و مهربانی را!). در این میان استان ‌های مشمول این محدودیت اینترنتی نیز عبارتند از بوشهر، خوزستان، خراسان رضوی، هرمزگان، ایلام، کردستان، فارس، کرمان و گیلان (جالب اینجاست که استان های تنبیه شده توسط محدودیت کد دو صفر با استان های تنبیه شده توسط محدودیت اینترنت متفاوت هستند!). البته شرکت ارتباطات زیرساخت مدعی است که پهنای باند مورد نیاز برای ارائه ی خدمات مورد نظر در تمامی حوزه ‌ها را فراهم کرده و مشترکان این شرکت می ‌توانند برای برقراری ارتباطات مورد نیاز خود در حوزه ی مکالمات بین‌الملل از خدمات سایر اپراتورها نظیر ایرانسل، رایتل و همراه اول بهره ‌مند شوند و همچنین در حوزه ی خدمات اینترنتی نیز به سایر تامین ‌کنند گان موجود (منظور سایر ISP های غیر از مخابرات است) رجوع کنند. البته به نظر می رسد که این تنبیه از سوی شرکت زیر ساخت به تعویق افتاده باشد، چرا که این شرکت پس از اعلام اطلاعیه ی فوق بیانیه ی جدیدی را منتشر ساخت که متن آن به این شرح است: " به درخواست شرکت مخابرات ایران، محدودیت ارائه ی خدمات ارتباطی به تعویق افتاد. در پی انتشار اطلاعیه ی این شرکت مبنی بر محدویت ارائه ی خدمات در حوزه ی مکالمات بین‌الملل و همچنین سرویس ‌های اینترنتی شرکت مخابرات ایران در 11 استان کشور و پیگیری مکرر شرکت‌ های مخابراتی استانی و نیز پیشنهاد مدیر عامل شرکت مخابرات ایران مبنی بر ارائه ی طرح تازه‌ ای برای پرداخت بدهی‌ ها، اعلام می‌ کند که این شرکت به دستور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز انجام تلاش های حداکثری برای جلوگیری از قطع ارتباط مشترکان با مهلت دوباره برای بررسی پیشنهاد های تازه توسط مخابرات ایران موافقت کرد. شرکت ارتباطات زیرساخت، امیدوار است شرکت مخابرات ایران بتواند با پاسخگویی مناسب به تعهدات خود مانع از اقداماتی از این دست شود." در این میان سخنگوی شرکت مخابرات ایران یعنی داوود زارعیان، با اشاره به این نکته که در حال حاضر مطالبات بیش از 1500 میلیارد تومانی شرکت مخابرات مربوط به نهاد هایی است که از دولت بودجه می‌گیرند، تاکید کرد که از رئیس‌ جمهور می‌خواهیم از طریق وزارتخانه ی مربوطه، از قطع ارتباطات اعلام شده جلوگیری به عمل آورند. داوود زارعیان در ادامه به ارائه ی توضیحاتی در رابطه با موضوع قطع تماس ‌های بین ‌الملل مخابرات در برخی استان‌ ها پرداخت و اظهار داشت: این که اعلام می ‌شود به دلیل بدهی های موجود، ارتباطات مخابراتی در برخی استان ‌ها قطع می ‌شود، امری غیر قانونی به شمار می ‌رود. به ویژه آن که ما در گذشته هم اعلام کرده بودیم که داشتن بدهی نسبت به شرکت ارتباطات زیرساخت را قبول داریم و در پرداخت آن هم اقدامات لازم را مبذول خواهیم داشت. البته بر سر رقم دقیق و میزان این بدهی، جای صحبت هایی وجود دارد. او همچنین ادامه داد:‌ نکته ی دیگر آن که فرآیند وصول بدهی باید از طریق مراجع قضایی پیگیری و دنبال شود نه آن که نیاز های ارتباطی مردم قطع شود. تا کنون مرسوم نبوده که یک سازمان بزرگ بخواهد خدمات سازمان بزرگ‌ تری را به دلیل وجود بدهی قطع کند. سخنگوی مخابرات همچنین یاد آور شد که اگر بدهی ما به شرکت زیرساخت 350 میلیارد تومان هم باشد، مطالبات ما از مردم، دولت، نهاد های انتظامی در بخش تلفن ثابت 850 میلیارد تومان و در زمینه ی تلفن همراه نیز 450 میلیارد تومان است. از سوی دیگر در حوزه ی ارائه کردن خدمات زیرساختی نیز شرکت مخابرات حدود 300 میلیارد تومان طلب دارد که در مجموع مطالبات ما بیش از 1500 میلیارد تومان می‌ شود. از میان این بدهی ‌ها هم بیش از 50 درصد آن ها به دستگاه ‌هایی مربوط می ‌شود که از دولت بودجه می‌گیرند. زارعیان با بیان این نکته که به ‌رغم وجود این حجم از بدهی های موجود، مخابرات هیچ ‌گاه ارتباط این سازمان ‌ها و نهاد ها را قطع نکرده است، یادآور شد: اکنون ما به دلیل وجود بدهی ارتباط این بخش ‌ها را قطع نخواهیم کرد، چرا که از نظر قانونی چنین امکانی وجود ندارد. علاوه بر این اگر قرار باشد ارتباطات بین ‌الملل مردم در استان ‌های مختلف قطع شود، هیچ جایگزینی برای آن وجود ندارد و استفاده از نرم‌ افزار های موبایلی نیز در حوزه ی امنیت،‌ شرایط مطلوبی را ایجاد نمی کند. به همین دلیل از یک دستگاه دولتی انتظار چنین رفتاری نمی ‌رفت. او همچنین تصریح کرد که در حال حاضر تقریباً تمام سازمان ‌ها و نهاد های کشور از یکدیگر طلب دارند! به عنوان مثال سازمان تأمین اجتماعی یا بازنشستگی از بیشتر سازمان ‌ها طلب کار است! علاوه بر این بانک‌ ها نیز از دولت مطالباتی دارند اما آیا در تمام این موارد زیرساخت‌ ها و روابط قطع می ‌شوند؟ از آن گذشته ما پیش از این نیز اعلام کرده‌ ایم که بدهی مخابرات به زیرساخت را قبول داریم و در نهایت هم این بدهی را پرداخت خواهیم کرد. زارعیان در ادامه ی صحبت های خود اظهار داشت که ما در گذشته هم مقاومتی در برابر پرداخت بدهی های خود نداشته ‌ایم و اعلام کرده بودیم هر زمانی که این رقم در حساب ‌مان وجود داشته باشد، بدهی زیرساخت را پرداخت خواهیم کرد. اما به نظر می‌رسد این برخورد چندان پسندیده نباشد چون در عمل قطع ارتباط موجود، مربوط به مشترکی می‌ شود که در برابر پرداخت بدهی مقاومت می‌ کند. سخنگوی مخابرات در ادامه از مقام ریاست‌ جمهوری تقاضا کرد که در این زمینه دستوری صادر کنند تا وزارتخانه ی تحت امر ایشان چنین اقدامی را انجام ندهد، چرا که قطع ارتباطات مردم در حوزه ‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی اختلالات متعددی را ایجاد خواهد نمود. او همچنین یادآور شد که در 35 سال گذشته هیچ‌ گاه این اتفاق رخ نداده که سازمانی به دلیل بدهی موجود، نیاز های سازمان دیگری را تأمین نکند. زارعیان همچنین در بخش پایانی صحبت ‌های خود در پاسخ به این پرسش که آیا تا کنون و طی سال ‌های گذشته حجم بدهی‌ های مخابرات به زیرساخت هیچ گاه در این حد و اندازه نبوده که شرکت زیرساخت تصمیم به قطع خدمات مخابرات بگیرد، توضیح داد: همواره در حوزه های مالی، محاسباتی میان این دو شرکت وجود داشته است و حتی شاید در مقطعی از تاریخ، بدهی های بیشتر از این را نیز داشته ایم. اما من فکر می‌کنم اکنون موضوعات دیگری در این زمینه دخیل است. در این میان عده ای معتقدند که مدتی است وزارت ارتباطات قصد دارد با تحت فشار قرار دادن شرکت مخابرات، صاحبان این شرکت را مجبور به واگذاری نماید. اما به گفته ی سخنگوی شرکت مخابرات، مشخص نیست که چرا دولتی‌ ها علاقه‌ ی چندانی به حل ‌و فصل کردن ماجرا را از طریق پی گرفتن مسیر های قانونی ندارند. در پایان امر، شاید پرسش های بیشماری در ذهن خوانندگان این مطلب ایجاد شود. این که چرا در دعوای میان دو سازمان (که روی کاغذ توفیر چندانی هم با یکدیگر ندارند) این مردم هستند که باید قربانی شوند و اصولاً با قطع شدن امکانات ارتباطی مردم عادی (که روند آن هم بسیار عجیب است و به عنوان نمونه عنوان می شود که تنها مشترکان اینترنت مخابرات از دستیابی به خدمات مورد نظرشان محرومند یا این که برای برقراری تماس های خارجی به جای تلفن ثابت از اپراتور هایی نظیر ایرانسل استفاده کنید !)، آیا هیچ تضمینی برای حل و فصل دعوا ها و به سرانجام رسیدن مشکلات خواص ایجاد خواهد شد؟ به هر حال به نظر می رسد که تصمیم مبتنی بر قطع ارتباطات مخابراتی و اینترنتی استان های یاد شده هنوز به صورت عملی اجرایی نشده باشد، اما اگر شما کاربری هستید که به استان های یاد شده در متن تعلق دارید و احیاناً با مشکلی در این زمینه مواجه هستید می توانید مشکلات خود را برای روشن شدن اوضاع در بخش نظرات این مطلب اعلام نمایید.


منبع:رضاحسینی(شهرخبر)


البته اين مرحمت شركت هاي مخابراتي را هم در نظر بگيريد كه اگر از بسته هاي ويژه استفاده كنيد و اعتبار يا مدت تان هم تمام شده باشد آنها بدون اجازه شما آنها را تمديد كرده و پولش را از حسابتان كم مي كنند!


یک شیر پاک خورده ای  هم پیدا نمیشود  به مسئولين شركت همراه و غيره همراه و ضدهمراه بفرمايد اين روش ها اگر از دزدي بدتر نباشد، دست كم با حقه بازي برابر است!

تمامی زمان ها هست +3.5. زمان الان هست سه شنبه, 29 آبان, 1397 7:15 بعد از ظهر.
Copyright © 1391 - 1396 BALEPARVAZ.COM Enterprises Ltd
طراح و پشتیبان : محمد حیدری